Vásárlói tájékoztató
- Általános Szerződési Feltételek
- Adatvédelmi tájékoztató
- Garanciális ügyintézés (Jótállás, termék és kellékszavatosság)
- Panaszkezelés
Általános Szerződési Feltételek
1. Cégadatok, nyitvatartási idő
1.1. Üzemeltető
Bit-Comp 2000 Kft.
Székhelye: 9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22.
Üzletünk, telephelyünk címe: 9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22.
Ügyfélszolgálat: Munkanapokon 9-17:30, szombaton 9-13:00, vasárnap: zárva
Telefon: +36 (96) 800 900, +36 (20) 577 2578
E-mail: info@bitbolt.hu
Társaságot bejegyző cégbíróság: Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám: Cg. 08-09-011040
Adószám: 13006439-2-08
1.2. Nyitvatartási idő
hétfő - péntek: 9:00 – 18:00
szombat: 9:00 – 13:00
vasárnap: zárva
1.3. A webáruház internetes felületének üzemeltetője (tárhelyszolgáltató)
CompMarket Hungary Zrt.
Székhely: 1044 Budapest, Megyeri út 53.
E-mail: info@compmarket.hu
Telefon: +36 1 222 6403
Honlap: www.compmarket.hu
Adatkezelési nyilvántartási számok: NAIH-117719/2017.
1.4. Általános rendelkezések
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek – a továbbiakban: Feltételek – a Bit-Comp 2000 Kft. webáruházban történő megrendelésére vonatkozó általános feltételeket határozzák meg. Annak érdekében, hogy a webáruházban található termékek megrendelésekor tisztában legyen a megrendelésre és szállításra vonatkozó feltételekkel, kérjük, gondosan olvassa el az alábbiakat. Amennyiben bármilyen kérdése lenne, írjon a következő e-mail címre: info@bitbolt.hu
A jelen feltételek tartalmazzák a megrendelés szabályait, a Vásárló és a Vállalkozás között létrejövő szerződés alapvető rendelkezéseit, A jelen Feltételek határozzák meg továbbá a Vállalkozás, mint a Bit Bolt webáruház weboldalt üzemeltető cég, weboldal üzemeltetésével kapcsolatos felelősségét.
Vásárló a webáruházban a képernyőjén megjelenő megrendelőlap kitöltésével és elküldésével egyidejűleg elfogadja, és magára nézve – változtatás nélkül – kötelezőnek ismeri el a jelen Feltételeket.
A termékek szállítása a megrendelés időpontjában hatályos feltételek szerint történik. Ezért arra kérjük, hogy a megrendelés elküldése előtt akkor is olvassa el a jelen Feltételeket, ha a webáruházat a korábbiakban már használta.
1.5. A digitális adattartalom működése valamint a hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége
A weboldal a HTTPS protokollt használja arra, hogy web-dokumentumokat jelenítsen meg az Interneten keresztül – HTML formátumú weboldalán – az Igénybe vevő számára.
Az így (HTTPS protokoll alapján) továbbított képek, grafikai elemek, video- és audioklipek, továbbá más adatok bármely modern böngészőn (az ismert böngészők aktuálisan legfrissebb verzióin) keresztül elérhetők, megjeleníthetők bármely olyan eszközön, amely alkalmas az említett böngészők futtatására.
A felhasználói élmény megfelelősége érdekében az Igénybe vevőnek kell gondoskodnia arról, hogy a megfelelő böngésző mellett megfelelő sebességű Internet-hozzáférés álljon a rendelkezésére.
A weboldalon való vásárlás feltételezi, hogy az Igénybe vevő ismeri az Internet technikai és műszaki korlátait, és a használatával együtt járó hibalehetőségeket elfogadja.
A Vállalkozás nem felelős az Interneten továbbított adatok hibás továbbításáért és az Interneten felmerülő működési hibákért, melyek akadályozzák a zavartalan vásárlást, azok bármilyen okból is következtek be.
1.6. A digitális adattartalom és az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedések
A weboldal használata az Igénybe vevő számítógépére nézve nem jelent kockázatot, azonban a Vállalkozás javasolja, hogy az Igénybe vevő használjon vírusirtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. Az Igénybe vevő számítógépén található adatok védelme az Igénybe vevő feladata.
A weboldalra mutató linket bárki elhelyezhet saját honlapjának felületén a Vállalkozás külön hozzájárulása nélkül. Tilos linket úgy elhelyezni, hogy az a Weboldalt valamely más oldal részeként jelenítse meg.
A Vállalkozás a weboldalon részletesen feltünteti a termék és szolgáltatás nevét, a termékek, szolgáltatások lényeges tulajdonságait, így a termék, szolgáltatás árát, – amennyiben szükséges – egységárát, járulékos költségeit (különösen: a szállításért és a csomagolásért felszámított költségeket) valamint megjeleníti a termék fotóját/fotóit. A termékek, szolgáltatások adatlapján megjelenített képek egyes esetekben eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
A termékekre, szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát.
Amennyiben akciós ár kerül feltüntetésre, úgy a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja az Igénybe vevőt az akcióról és annak pontos időtartamáról és egyéb paramétereiről.
2. Az elektronikus szerződéskötés lépései
A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve magyar.
2.1. Regisztráció
A webáruházban csak regisztrált felhasználók vásárolhatnak! A kapcsolattartás a Bit-Comp 2000 Kft. későbbiekben, mint Vállalkozás részéről a regisztrációkor megadott e-mail címen történik.
Kérjük, regisztráció előtt olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatót. A regisztráció során a *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
A regisztráció során az alábbi személyes adatok megadására van szükség:
- Személyes adatok: Név / Cégnév, adószám (ha van), telefon, e-mail cím
- Számlázási adatok: Irányítószám, település, cím (utca, házszám)
2.2. Regisztrációs adatok módosítása
Az adatok a későbbiekben a felhasználónév és az e-mail cím kivételével a webáruház FELHASZNÁLÓ ADATAI szövegdobozon belül módosíthatóak. Az e-mail cím módosítására csak az üzletben van lehetőség. A felhasználónév a későbbiekben nem módosítható.
2.3. Regisztráció törlése
Regisztrációjának törlését bármikor kérheti az üzletben vagy az info@bitbolt.hu e-mail címre küldött levélben. A törlési kérelem megérkezését követően a Vállalkozás haladéktalanul gondoskodik a regisztrációjának törléséről. A felhasználói adatok a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek az adatbázisból.
A regisztráció törlése nem érinti a már leadott megrendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. A regisztráció törlését követően az adatok visszaállítására nincs lehetőség, azonban új regisztráció bármikor lehetséges.
2.4. A vásárlás menete
A webáruházban látható árak bruttó árak, a 27%-os ÁFA-t tartalmazzák (céges vásárlóink részére a nettó árakat is feltüntettük, de minden esetben a bruttó ár fizetendő).
Keresse meg weboldalunkon a kívánt terméket. Ezt megteheti a rendelési szám vagy keresőszó megadásával a kereső mezőben, vagy a baloldalon található kategória-rendszer használatával. A termékek tulajdonságai a termék adatlapján találhatók. Amennyiben termékeinkkel kapcsolatban további kérdése lenne, ügyfélszolgálatunk telefonon vagy online rendelkezésére áll.
A terméket a Kosárba gomb megnyomásával helyezheti a kosarába. A kosára tartalmát megtekintheti vagy eltávolíthat egy terméket a jobb oldalon található KOSÁR szövegdobozon belül Kosár megtekintése gombra kattintva. Ekkor megjelenik a kosár tartalma, itt a termék sorban lévő piros X gomb megnyomásával eltávolíthatja a kiválasztott terméket. A kosár automatikusan frissül. Lehetséges a kosár tartalmának teljes ürítése is, a Kosár megtekintése menüpontban vagy a jobb oldali KOSÁR szövegdobozban a kosár ürítése gombot választani. Ekkor minden a kosárban lévő termék eltávolításra kerül.
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, mely az ÁFÁ-t tartalmazza.
Amennyiben a Vállalkozás körültekintése ellenére téves ár kerül feltüntetésre a webáruházban, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő pl. 0 Ft-os árra, akkor a Vállalkozás jogosult a megrendelést törölni vagy a termék helyes áron történő értékesítését és szállítását felajánlani.
2.5. Megrendelés
Megrendelni csak azon termékeket tudja, melyeket a kosarába tesz. A kosár tartalma bármikor módosítható, a benne lévő termékek törölhetők. Itt láthatja megrendelésének részleteit és értékét. A termékeknél megjelölt beszerzési idő tájékoztató jelleggel kerül feltüntetésre. Az 1-3 napos beszerzésű termékek a nagykereskedésben raktáron találhatóak, míg a 3-5 napos termékek szállítására várni kell pár napot. A termékek beérkezéséről minden esetben a Vállalkozás tud pontosabb információval szolgálni.
A megrendelt termékekhez semmiféle szállítási díjat nem kell fizetni, mivel azokat az üzletünkben lehet átvenni. A Vállalkozás nem végez házhoz szállítást.
A termékeket megrendelni a Megrendelés gomb megnyomásával tudja, ezután átkerül a megrendelés megerősítése oldalra, ahol a már elmentett adatait láthatja. Ezeket az aktuális megrendelésre vonatkozólag módosítani tudja. Azonban ez csak a jelenlegi rendelésre lesznek hatással, az elmentett adatokat a rendszer nem módosítja! A megjegyzés rovatban feltüntethet bármilyen a rendeléssel kapcsolatos fontosabb információt, például a számla kiállításához szükséges adatokat.
A rendelés véglegesítése a Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés gomb megnyomásával jön létre, mely fizetési kötelezettséget keletkeztet az Ön számára. Ezután a rendszer automatikusan küld Önnek egy visszaigazoló e-mailt a megrendelésről. Ez általában 1-2 perc, de legkésőbb 48 órán belül a visszaigazolást meg kell kapnia.
A megrendelő által tévesen vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető késedelemért és egyéb problémákért felelősséget nem vállalunk.
2.6. A szerződés létrejötte
A webáruház használata során leadott megrendelések ráutalás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek. A Vásárló megrendelése elküldésével a Vállalkozás vásárlójává válik. A megrendelés a Vállalkozás ügyfélszolgálatának írásbeli visszaigazolása után tekinthető véglegesnek. A szerződés ráutalás formájában tett jognyilatkozat alapján jön létre, amikor a Vásárló megkapja a visszaigazoló e-mailt a rendelt termékről. A szerződés alakiságát tekintve nem írásban megkötött szerződésnek minősül. A létrejött szerződés nem kerül iktatásra.
2.7. Üzletben történő átvétel
A Vásárló a rendelése leadása után, minden esetben kap az általános visszaigazolást után, a Vásárló által megadott e-mail címre egy konkrét átvételi időpontot, mikortól biztosítják a termék átvételét az üzlethelyiségben (kizárólag csak a nyitvatartási időn belül). Az üzletben készpénzes és bankkártyás fizetési módra van lehetőség.
A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vásárlóra akkor száll át, amikor a Vásárló a webáruházban megrendelt terméket a Vállalkozástól átvette.
A Vállalkozás a termék szaküzletben történt megvásárlásakor (átvétel) adja át Vásárló számára a jogszabályok által előírt dokumentumokat, tájékoztatókat, a termék jótállási jegyét és a számlát.
2.8. Árak, fizetési mód és fizetés
Fizetési módok:
- Készpénz: a boltban átvételkor kell fizetni
- Előreutalással a következő bankszámlaszámra: 58600283-10009134 Duna Takarék Bank
- Bankkártyás fizetés a boltban átvételkor
A webáruházban feltüntetett árak, ajánlati árak. A Vállalkozás az árak árváltozásának jogát fenntartja. Amennyiben a megrendelőlapon feltüntetett árban módosulás következik be, erről tájékoztatást ad a Vállalkozás a Vásárló felé e-mailen keresztül. Az egyes termékek árai alatt fel vannak tüntetve a várható érkezési ideje, mivel a termékeket nem tartjuk raktáron. A webáruházban látott akciós árak esetében az akció egy meghatározott ideig, de legfeljebb egy meghatározott készlet erejéig tart (amely készlet az akció záró időpontját megelőzően is kimerülhet). A webáruházban megjelenő árak minden esetben tartalmazzák az általános forgalmi adót. A Vállalkozás a termék tulajdonjogát mindaddig teljes egészében fenntartja, amíg a Vásárló a vételár teljes összegét (beleértve az ÁFA-t is) hiánytalanul meg nem fizette, tehát a tulajdonjog a Vásárlóra a vételár hiánytalan megfizetése után érvényesül.
3. Elállás jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetében a fogyasztót elállási jog illeti meg.
A 2013 évi V. törvény (PTK) 8.1§ értelmező rendelkezések 3. pontja szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Az elállási jog kizárólag a Vásárlóra – szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre – vonatkozik, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén – saját maga vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított – 14 (tizennégy) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Vásárlót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fontos kiemelni, hogy elállás esetén a Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
3.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
– Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát 14 napon belül kell jeleznie (például telefonon, postai úton, elektronikus úton küldött levél útján) a Vállalkozás részére.
– a Vállalkozás e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Vásárló elállási nyilatkozatának megérkezését,
– Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Vállalkozásnak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Vállalkozás a határidő számítás szempontjából.
A Vállalkozás felhívja a Vásárló figyelmét, hogy levelét ajánlott küldeményként adja postára, ezáltal hitelt érdemlően bizonyítható lesz a feladás dátuma! A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Vállalkozás üzletébe visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja).
A Vásárló elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja, így különösen:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta.
Az elállási jog érvényesítéséhez letölthető és kitölthető dokumentum: PDF formátumban.
4. Adatvédelmi tájékoztató
A Bit-Comp 2000 Kft. (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.
Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait.
Az adatkezelő címe: Bit-Comp 2000 Kft. 9022 Móricz Zsigmond rakpart 22..
Az adatkezelő elérhetősége: Telefon: +36 (96) 800 900, személyesen: 9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22.
Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.
Hozzájárulás az adatkezeléshez: A felhasználó regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.
Az érintettek köre: regisztrált felhasználók
A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím
Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:
- A Bit-Comp 2000 Kft. munkatársai.
A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.
A felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja saját adatait.
Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.
Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.
Ha a regisztrált felhasználó nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz ( www.naih.hu/online-uegyinditas.html ) fordulhat.
A 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról itt olvasható: Nemzeti Jogszabálytár (www.njt.hu)
Garanciális ügyintézés szabályai
Jótállás, kellék és termékszavatosság
Érvényes: 2019. február 1-től visszavonásig
A szerződő felek közötti szabályok általános leírása a Bit-Comp 2000 Kft. – továbbiakban, mint Vállalkozás – és a webáruház, illetve üzlet vásárlója – továbbiakban, mint Vásárló – között létrejött szerződésben foglalt termékekre vonatkozólag.
1. Hibás teljesítése
Vállalkozás részéről akkor beszélünk hibás teljesítésről, ha a termék, illetve szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem beszélünk hibás teljesítésről abban az esetben, ha a Vásárló a szerződéskötés időpontjában az adott hibát ismerte vagy ismernie kellett. A szerződés semmis abban az esetben, ha bármilyen okból a jogszabály rendelkezéseitől elérően a Vásárló hátrányára tér el. A hibás teljesítés vélelme szerint az első hat hónapban a Vállalkozást terheli a bizonyítás terhe kivéve abban az esetben, ha a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen a felismert hiba.
2. Kellékszavatosság
A termékek hibájáért a Vállalkozás kellékszavatossági felelősséggel tartozik. A Vállalkozás felelőssége ebben az esetben csak a termék olyan hibája lehet, amely hibának az oka már meg van a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető. Ez nevezik rejtett vagy gyártási hibának. A Vállalkozás felelőssége minden esetben objektív, tehát független attól, hogy tudta-e, hogy hibás terméket adott el, vagy sem.
3. Termékszavatosság
A termékszavatosság azt jelenti, hogy a Vállalkozás által a fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék abban az esetben hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
4. Közlési és igényérvényesítési határidők
A Vásárló késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozással közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. A Vállalkozást a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
5. Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
6. Jótállás
A Vállalkozás a hibátlan teljesítésért felel. E felelősség alól csakis abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van:
- a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
- a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén a Vállalkozás felet jótállás vállalására, hanem erre önként – jól felfogott piaci érdekből – kerül sor.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
7. A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó. Ha a jótállásra a Vállalkozás a kötelezettségének a Vásárló felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
8. A szavatossági jogok sorrendje
Akár szavatossági igény érvényesítésére, akár jótállásra kerül sor, de minden esetben négyféle úgynevezett szavatossági jog illeti meg a Vásárlót: kijavítás, kicserélés, árleszállítás, vételár-visszatérítési igény (elállás). Kiemelten fontos, hogy minden esetben ez a négyféle jogosultság illeti meg a Vásárlót.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Fontos, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
9. Költségek
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozást terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a Vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozás e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
10. Reklamációs határidő
A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a Vásárló és a Vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
11. Mikor nincs szavatossági igény
A szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:
- ha a hibát a Vásárló a szerződéskötés időpontjában ismerte;
- ha a hibát a Vásárlónak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fontos, hogy a Vállalkozásnak csakis a Vásárló által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondja jogszerűen a Vállalkozás, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).
Akciós és leértékelt árura – mint egészre – nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A termék azon részére vonatkozólag amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de a Vásárló nem tud(hat)ott róla szintén van helye minőségi kifogásnak. Amennyiben utóbb a Vásárló a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell – amely olyan hiba, ami a rendeltetésszerű használatot kizárja – megilletik őt a szavatossági jogok.
12. Bizonyítási kötelezettség
Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében – a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt – a jótállásra kötelezett (a Vállalkozás) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a Vásárló általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.
Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a Vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a Vásárlói rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól a Vállalkozás fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a Vállalkozást terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő Vásárlóra nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő Vásárló sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.
Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a Vásárlót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Panaszkezelési szabályzat
Érvényes: 2019. február 1-től visszavonásig
1. Panaszkezelési Szabályzat
A Bit-Comp 2000 Kft., 9022 Móricz Zsigmond rakpart 22., adószám: 13006439-2-08 (továbbiakban: Bit Bolt) ügyfelei panasz kezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.
1.1 A szabályzat alapelvei
A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve:
A Bit Bolt jogszabályi kötelezettségeinek eleget téve és felismerve azt, hogy a céggel szemben felmerült panaszok fontos ismereteket hordoznak a szervezet számára, kimondja, hogy valamennyi panaszt teljes körűen kell kivizsgálni és megválaszolni. A Bit Bolt a panaszok kivizsgálást követően köteles olyan választ adni, amelyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.
A panasz megkülönböztetés nélküli elbírálásának elve:
A Bit Bolt a panaszokat és a panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében és szabályai szerint kezeli!
1.2. A szabályzat hatálya
1.2.1. Személyi hatálya
A jelen szabályzat hatálya kiterjed minden a Bit-Comp 2000 Kft. alkalmazásában álló panaszkezelési munkatársra.
A Bit Bolt valamennyi panaszkezeléssel foglalkozó munkatársa a jelen szabályzat rendelkezéseit köteles megismerni, azok betartásáért felelősséggel tartozik.
1.2.2. Tárgyi hatálya
A szabályzat hatálya a 1.1. pont szerinti bejelentésekkel kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki. A panasznak nem minősülő bejelentések kezelése az Iratkezelési és ügyviteli szabályzatban meghatározottak szerint történik.
1.2.3. A panasz
Panasz a Bit Bolt tevékenységével, szolgáltatásával, termékével vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, amelyben a panaszos egyértelműen a Bit Bolt eljárását (különösen: kereskedelmi, javítási, ügyintézési, nyilvántartási hiba) kifogásolja.
Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Bit Bolt munkatársaitól kért általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.
1.2.4. A panaszos
Panaszos lehet a Bit Bolt kereskedelmi, javítási szolgáltatási tevékenységének igénybe vevője.
1.3. A panasz bejelentésének módjai
1.3.1. Szóbeli panasz
Szóban: A Bit-Comp 2000 Kft. üzletében Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22. szám alatt a nyitvatartási időben
Telefonon: a +36 (96) 800 900, vagy a +36 (20) 577 25 78-as telefonszámon, a telefonon közölt szóbeli panaszt a hét minden munkanapján, 9 órától 17:30 óráig folyamatosan fogadja.
1.3.2. Írásbeli panasz
- postai úton: 9022 Győr, Móricz Zsigmond rakpart 22. (telephely és székhely)
- elektronikus levélben: info@bitbolt.hu
Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, úgy a meghatalmazásnak a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben foglalt követelményeknek kell eleget tenni.
A panasz képviselő vagy meghatalmazott útján történő benyújtása esetén a Bit Bolt vizsgálja a benyújtási jogosultságot, amelyet a benyújtó meghatalmazással igazol.
1.4. A panasz kezelése, nyilvántartása
1.4.1. A panasz kezelése
A Bit Bolt a panaszt minden esetben nyilvántartásba veszi. Különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a Személyes adatok védelméről szóló szabályzat rendelkezései szerint, az azonosítás céljából bekért adatok ne sértsék az adatvédelmi előírásokat, és ne szolgáljanak más, a panaszügyek regisztrálásán kívüli egyéb adatgyűjtési célt.
A Bit Bolt kizárólag a panaszkezelés okán birtokába került személyes adatokat az 1 hónapos panasz megőrzési idő leteltét követően törli vagy más módon egyedi azonosításra alkalmatlanná teszi.
A felmerülő panaszokat amennyiben ez lehetséges azonnal orvosolni kell, ilyen esetben panasz-ügyintézési eljárás nem indul.
A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
1.4.2. A panasz nyilvántartása
A Bit Bolt a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint nyilvántartja.
A Bit Bolt a nyilvántartását úgy alakította ki, hogy abból a válaszadási határidő egyértelműen megállapítható.
A nyilvántartás alkalmas arra, hogy:
- a panaszokat azok témája szerint csoportosíthassa
- a panasz okát képező tényeket és eseményeket feltárhassa és azonosíthassa
- megvizsgálhassa, hogy a második pontban rögzített tények és események hatással lehetnek-e más eljárásra vagy termékre, szolgáltatásra
- eljárást kezdeményezhessen a feltárt, második pontban rögzített tények és események korrekciójára
- összefoglalhassa az ismétlődő vagy rendszerszintű problémákat, a jogi kockázatokat.
1.5. A panasz kivizsgálása
A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat a Bit Bolt nem számít fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
A panasz-ügyintézés nyelve a magyar.
1.5.1. Szóbeli panasz
A szóbeli – ideértve a személyesen és telefonon tett – panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni. Telefonon közölt panasz esetén biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.
1.5.2. Írásbeli panasz
Az ügyfél írásbeli panaszának a beérkezést követően haladéktalanul megkezdi.
Személyesen benyújtott írásbeli panasz esetén a panaszos megkapja az általa benyújtott panasz egy, az átvétel igazolásával ellátott eredeti példányát.
Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül kell megküldeni az ügyfélnek.
A panaszkezelés során az ügyféltől kérhető adatok:
- neve
- lakcíme, székhelye, levelezési címe
- telefonszáma
- értesítés módja
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás
- panasz leírása, oka
- panaszos igénye
- a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata
- a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő termék, vagy annak maradéka
- meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
Amennyiben a panasz kivizsgálásához a Bit Boltnak az ügyfélnél rendelkezésre álló további – így különösen az ügyfél azonosításához, a panasszal érintett jogviszonnyal kapcsolatos - információra van szüksége, úgy haladéktalanul felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, és beszerzi azokat.
1.6. A Panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése
A Bit Bolt a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva, és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére.
Ha az érdemi döntést közlő dokumentum jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
A Bit Bolt válaszát oly módon küldi meg az ügyfél részére, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.
A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:
- Győri Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
Telefon: +36 (96) 795-951
E-mail cím: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
- Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: +36 (96) 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
- Online vitarendezési platform
Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami az info@bitbolt.hu. Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez. Az Online vitarendezés elérhetősége: ODR Link
- Bíróság
az ügyfél döntése alapján a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz.
A Bit Bolt a panaszt és az arra adott választ 1 hónapig őrzi meg.
1.7. A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség
A panaszkezelésről szóló Tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmazza a panasz-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalókat, a felügyelő hatóságok megnevezését, melyeknél az ügyfél panaszával eljárást kezdeményezhet, továbbá tájékoztatja a panaszost az elutasítás esetén igénybe vehető békéltetés vagy közvetítés lehetőségéről, illetve egyéb jogorvoslati lehetőségekről, valamint azok igénybe vételének esetleges jogszabályi határidőiről.
A Bit Bolt internetes honlapján közzé teszi a Tájékoztatót.
A panasz-ügyintézés során, amennyiben a panaszos a Bit Bolt elsődleges válaszával nem elégedett, biztosítani kell az azt ellátó szakmai terület munkatársainak pártatlanságát és elfogulatlanságát.
1.8. Panasz-ügyintézéssel kapcsolatos feladat-és felelősségi körök
A panaszkezelés rendszerét és folyamatát alapvetően a jelen szabályzat és az Iratkezelési és ügyviteli szabályzat általános ügykezelési eljárása határozza meg.
1.9. A panasz-ügyintézéssel kapcsolatos utólagos teendők
A panaszokkal kapcsolatos írásban vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat a Bit Bolt a panasz alapjául szolgáló jogviszonyra előírt bizonylat-megőrzési szabályoknak megfelelően megőrzi.
1.10. Záró rendelkezések
A szabályzat rendelkezéseit ezen időponttól kezdve, visszavonásig kell alkalmazni. A szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.